Politica de retur


Dreptul de retragere 
În conformitate cu Ordonanța de urgență nr. 34/2014 („OUG 34/2014”) privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât costurile directe legate de returnarea produselor și eventualele prejudicii provocate de diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora.

De la regula generală instituită potrivit celor de mai sus, OUG 34/2014 reglementează următoarele excepții relevante pentru Utilizatorii LiveEvents:

  • Achiziționarea de biletele la spectacole este exceptată de la aplicarea dreptului de retragere reglementat de OUG 34/2014, în conformitate cu art. 16 lit. i) din acest act normativ.
  • Contractele de prestări de servicii sunt exceptate de la dreptul de retragere, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist, în conformitate cu art. 16 lit. a) din OUG 34/2014.
LiveEvents ca și companie de ticketing (și nu de organizare evenimente) care prestează servicii de intermediere vânzare bilete în numele și pe seama Organizatorilor, nu deține biletele puse în vânzare, nu poate fi făcută responsabilă pentru returnarea banilor pe biletele cumpărate și nu este obligată în niciun fel să returneze banii pentru biletele cumpărate.

Pe cale de consecință, întreaga răspundere față de Utilizatori în legătură cu evenimentele respective revine Organizatorului. Acesta își asumă integral răspunderea față de Utilizatori pentru eventualele întârzieri, amânări, anulări sau pentru orice alte probleme în legătură cu evenimentele ale căror bilete au fost comercializate prin intermediul Site-ului  și/sau Rețeaua LiveEvents, pentru derularea acestora în condiții necorespunzătoare sau în alte condiții decât cele comunicate public de Organizator sau cele prevăzute de legislația în materie, precum și pentru orice restricții impuse cu privire la evenimente de terțe persoane implicate în organizarea lor sau de autorități. 

Astfel, politică de retur ce va fi aplicată pentru biletele vândute prin Site și/sau Rețeaua LiveEvents va fi cea a Organizatorului. 
 
De ce nu îmi este returnat comisionul de emitere bilete?
Achiziţionarea de servicii de intermediere pentru vânzarea de bilete, concomitent cu achiziția de bilete prin intermediul Site-ului și/sau Rețeaua LiveEvents de către Utilizatori, sunt exceptate de la aplicarea dreptului de retragere reglementat de OUG 34/2014, în conformitate cu art. 16 lit. A) din actul normativ menţionat. Costul de emitere bilete este afișat separat de contravaloarea biletelor încă din momentul selecției categoriei de bilete dorite și înainte de a plasa și a achita o comandă.

Utilizatorul este de acord în mod expres cu începerea executarii serviciilor de intermediere  la plasarea unei comenzi ferme. Utilizatorul declară că înţelege că prin finalizarea comenzii îşi va pierde dreptul de retragere, ca urmare a executării complete a contractului de către LiveEvents. 
Astfel, în momentul în care ați plasat o comandă și ați achitat biletele, dumneavoastră, în calitate de Utilizator, ați consumat și ați beneficiat în întregime de acest serviciu de intermediere, distinct de bilete achiziționate, drept urmare ați achitat un comision pentru serviciul prestat de firma noastră. 

Prețul serviciilor de intermediere nu se returnează, indiferent dacă solicitați retur sau evenimentul se amână / anulează, dat fiind că acest serviciu a fost finalizat cu succes la momentul achizitiei biletului și nu este condiționat de desfășurarea efectivă a evenimentului. 

Refuz de plată (chargeback) 
În cazul inițierii unui refuz de plată (chargeback) pentru o comandă plasată pe Site și/sau în Rețeaua LiveEvents, Utilizatorul declară și înțelege că prin finalizarea comenzii își va pierde dreptul de a primi suma disputată pentru contravaloarea comisionului de emitere bilete și/sau costul pentru metodele de plată și/sau livrare. 

Evenimente anulate / amanate 
În cazul nefericit al anulării / amânării unui eveniment, banii se vor returna numai conform voinței Organizatorului. Dacă părțile nu convin altfel în scris, returnarea banilor revine în mod exclusiv Organizatorului. 

Sumele încasate aferente biletelor vândute sunt decontate la intervale precise în conturile Organizatorilor, conform înțelegerilor contractuale avute cu aceștia. Prin urmare, în cazul anulării unui eveniment, LiveEvents va depune toate eforturile pentru a determina Organizatorii să returneze banii Utilizatorilor, neputând să utilizeze alte căi exceptând căile legale, și nu oferă nicio garanţie în acest sens şi nu are nicio obligaţie de a despăgubi Utilizatorul în lipsa unei înţelegeri prealabile cu Organizatorul. Orice acțiuni legale inițiate de către Utilizatori vor fi luate asupra Organizatorului, nu asupra distribuitorului, în speță, LiveEvents.

Numai în cazul în care Organizatorul și LiveEvents au convenit în scris returnarea contravalorii biletelor de către LiveEvents, returul se face cel mai devreme după 7 zile după anunțul oficial de anulare a evenimentului.  LiveEvents va emite un comunicat prin canalele de comunicare specifice prin care va anunța Utilizatorii despre metodele specifice de retur ale biletelor și metodele de rambursare ale contravalorii biletelor în funcție de metoda de plată aleasă de Utilizator în momentul achiziției biletelor. În cazul în care Organizatorul nu returnează sumele aferente comenzilor solicitate pentru returnare către LiveEvents, LiveEvents nu va putea efectua plățile către Utilizatori. 

După returnare, biletele respective sunt invalidate automat. Biletele deteriorate sau care nu au fost achiziționate prin intermediul Site-ului și/sau Rețeaua LiveEvents nu vor fi acceptate pentru retur și rambursare a contravalorii acestora.

Pentru a înlătura orice îndoială, LiveEvents şi Organizatorul precizează că nu va fi returnat decât contravaloarea biletului (fără alte taxe, tarife, costuri, cheltuieli suportate de cumpărător cu ocazia cumpărării acestuia, inclusiv, dar fără a se limita la tarif curier, taxa de rezervare, dacă e cazul etc).
 
Returnarea contravalorii biletelor
Numai dacă Organizatorul este de acord cu returul biletelor în urma solicitării scrise primite pe adresa de contact, rambursarea contravalorii biletelor se va face în funcție de modalitatea de plată cu care s-au achiziționat biletele:
  • dacă biletele au fost achiziționate cu plata prin card sau Paypal rambursarea sumei ce reprezintă contravaloarea biletelor se va efectua automat în contul din care s-a făcut plata inițială; Procesatorul de plăți cu care lucrează LiveEvents, poate returna automat doar comenzile făcute cu maxim 6 luni înainte, în caz contrar va trebui să ne oferiți pe emailul de suport un IBAN din România în care se vor transfera banii.  LiveEvents nu va returna contravaloarea biletelor în conturi înregistrate la bănci din alte țări sau în conturi de Revolut.
  • dacă biletele au fost achiziționate cu plata prin OP sau de la unul din Partenerii Autorizați din Rețeaua LiveEvents, rambursarea sumei ce reprezintă contravaloarea biletelor se va face doar într-un cont bancar în lei (titular de cont fiind persoana fizica) comunicat pe emailul de suport. Partenerii Autorizați din Rețeaua LiveEvents nu au obligația returnării sumelor achitate de Utilizator. LiveEvents nu va returna contravaloarea biletelor în conturi înregistrate la bănci din alte țări sau în conturi de Revolut.

 
Modificări, anulări, returnări, deficiențe organizatorice
LiveEvents nu își asumă răspunderea pentru eventualele întârzieri, amânări, anulări sau deficiențe de organizare ale evenimentului pentru care au fost cumpărate biletele sau pentru restricționări impuse de Organizator sau de instituții ale statului (privind numărul de bilete ce pot fi cumpărate de o persoana sau persoane individuale supuse unor restricționări legale, alte restricționări), cumpărătorii trebuind să se adreseze Organizatorului pentru informații suplimentare.

LiveEvents nu răspunde pentru nicio pretenţie în legătură cu: intensitatea sau calitatea sunetului, vizibilitatea, aranjarea meselor în local, setlistul ales de artist, serviciile de curăţenie, alimentaţie, pază, garderobă, baruri, dar fără a se limita la acestea. Pentru orice plângere referitoare la aspectele menţionate mai sau la orice alte aspecte care ţin de organizarea evenimentului, vă rugăm să vă adresaţi Organizatorului.

Organizatorul are dreptul să modifice datele de desfășurare a evenimentului, noile informații fiind anunțate prin mijloace de comunicare specifice organizatorului.

În cazul anulării, amânării sau modificărilor majore de program sau distribuție, LiveEvents își rezerva dreptul de a informa cumpărătorii de bilete în legătură cu aceste modificări. Această informare este un serviciu voluntar al LiveEvents și se poate realiza prin poștă sau pe cale electronică, prin e-mail, sms, social media sau pe Site.

În caz de pierdere sau de furt al biletelor online, utilizatorul cumpărător este obligat să notifice acest fapt către Organizator, în vederea înlocuirii biletelor. În cazul în care utilizatorul nu procedează la notificarea organizatorului în timp util, Organizatorul sau LiveEvents nu își asumă nicio răspundere pentru utilizarea biletelor respective de o alta persoana, nici pentru imposibilitatea cumpărătorului inițial de a mai participa la evenimentul respectiv pe baza biletelor pierdute / furate. 

Sub nicio formă biletele nu se mai pot returna după ce evenimentul a avut loc.


Politica de retur este parte integranta din setul de Termeni şi Condiții pentru Utilizatori,  care este disponbil pentru consultare aici.